Nokia Firmwareversionen (fast) alle hier im Posting!

• Quelle: Aikon.ch

Firmwareänderungen zwischen 3.04.11 und 3.04.37 --> 6680

Nokia Mobile Phones Service Bulletin No.
    SB-016/20.07.05

New features released in MCU SW v3.04.37
    * New RAM memory management scheme to improve phone behaviour in low memory situations when using multiple applications at the same time. For pre-defined applications a defined amount of RAM will be freed on start-up (Browser, Video telephony, Java, Real One Player) to ensure application start-up.
    * Browser cache (present in phone RAM memory) will be emptied when exiting browser

Bluetooth
    * Interoperability with Sony-Ericsson BT headsets improved. Sniff-mode timer value used in phone changed from same value as used in SE headsets to prevent headsets from disconnecting

Browser
    * Browser now correctly identifies Simplified Chinese as accepted language in accept headers if this is selected as phone language instead of traditional Chinese
    * Behavior of internal rendering changed to improve performance with pages containing animated images. Identical animated image frames are no longer stored separately to reduce number of entries in cache
    * Previously visited links no longer become white and unvisible, if scrolling down a page with background image
    * Nokia Lifeblog registering improved

Camera
    * Problem of not being able to continue using camera application when in standby mode corrected

Clock
    * Alarm tone ascending volume tuned

DRM
    * DRM combined delivery xml parser functionality improved
    * Missing DRM rights now correctly shown
    * Content is now correctly interpreted with combined delivery file that includes a linefeed (CR+LF) inside the constraint part of the rights object improved
    * Notification now shown correctly when WAP Push rights object received for OMA DRM separate delivery content

* Occasional problem of not showing imap4 email folders corrected

Gallery
    * Improvement in handling of very long play-list names.

Java
    * Problem in interim PR1.1 release(s) corrected. Java audio tone playback control changed, tone speed was incorrectly set and speed of playback was too fast in some cases
    * Java VM now returns correct language ID string for Thai instead of NULL string.
    SMS
    * Receiving SMS containing more than 45 Unicode characters no longer causes shorter standby time in idle state if messaging centre is left open in background

Recorder
    * Recording audio during voice calls improved.

Streaming
    * Stereo is set as the default for audio channels. This enables playing files where the number of audio channels is not specified.
    * Robustness of Real One Player improved to handle files where audio part is shorter than video part
    * Improvements when continuing the streaming after interrupted by voice call in network mode 1 conditions
    * Improved functionality with scene changes

(U) SIM
    * FDN handling improved in some error situations
    * UPIN is now requested to enter when UPIN is activated instead of PIN

(U) SIM ATK
    * Play Tone command playback volume increased

Video Sharing
    * Uninstallation of Video Sharing application is now possible

Video Telephony
    * Interim problem in PR1.1 release corrected, interoperability problem with Alcatel Video Mailbox corrected
    * Improvement in video transmission stability
    * Occasional picture overlapping problem when calling to video mailbox corrected.

WCDMA
    * MO Video Telephony call setup improved in Siemens RAN, when simultaneous data transfer ongoing. "Network busy" no longer displayed

Others
    * IMEISV sent to network changed to 16
    * Automatic access point settings updated for some operators
    * Operator names stored in device permanent memory updated to reflect latest status
    * USSD channel closing behavior changed. Now it is possible to receive a new USSD message after timer expiry for USSD connection
    * Functionality with some pre-pay SIM cards improved, USSD acknowledgement handling modified
    * User is now better informed if MMC formatting fails
    * Corrected the problem that very short audio clips were not played at all.
    * RS-MMC card access timings modified to improve handling of spesific defective RS-MMC card
    * Improvement to play some defected MIDI files

• Moin

da ich die erste Seite nicht gelesen hab und jahrelang kein Nokia genutzt hab (damals gabs diesen Thread noch nicht) hab ich da auch nicht nachgeschaut.

Das es neuere FW Versionen gibt - siehe Post weiter oben - hatte ich ja auch schon rausgefunden. Mich interessieren die Änderungen / Fixes seit der 3.10.6. Da es einen Changelog für das 6680 gibt gibts vermutlich in den Weiten des Internet auch eine Übersicht fürs 6681 und genau danach hatte ich gefragt.

Selbst habe ich dass hier gefunden weiss aber nicht von welcher Vorgängerversion hier ausgegangen wurde

Zitat

The major improvement is that data loss from mmc has stopped..... in my case msgs are so far intact..... after i rebooted manually also.....
    I would appreciare feedback on the same.....

Der Golgataner aka QWallyTy aka Thorsten

• Moin,

mal 'ne Frage: Bei meinem 1100 ist folgende Firmware drauf V 3.44 / 06-11-03 / RH-18 / (c) NMP
    Laut der Tabelle am Anfang dieses Threads gibt es allerdings eine neue FW (6.64) für dieses Handy....
    Ich hab' nämlich neuerdings das Prob mit dem Handy, das sich manchmal die autom. Tastensperre nicht aktiviert und auch nicht der BSS (obwohl im Menü das alles aktiviert ist) :confused:
    Da ich hier leider bisschen in der Pampa wohne und es bis zu nächsten Nokia Service-Center (Vertragshändler) ca. 25Km sind, wollte ich mal wissen was die dann da machen wenn ich die nach der neuen FW für dieses Handy frage :confused:

Gruß

• Sie spielen dir einfach ne neue Software aufs Handy. Dauert je nach Andrang so 5 bis 30 Minuten. Wenn du noch Garantie hast, musst du deinen Kaufbeleg mitnehmen, dann ist das Update kostenlos, ansonsten kostet es IMHO 10 Euro.

Die Klugheit hat mich verfolgt, aber ich war schneller!

• maddsch
    Danke für deine Antwort.
    Was mich dann noch interessieren würde ist, wo ich mal nachlesen (wenn möglich in deutscher Sprache ;) ) kann, was so die einzelnen (neusten) FW's für Verbesserungen (oder sollte man dann doch eher 'Verschlimmbesserungen' sagen? :D ) mitbringen.
    Bei nokia.de findet man ja überhaupnix von den neuen FW's(?) :confused:
    Woher habt ihr denn die Info's?

Gruß

• Bitte les die zwei letzten Seiten dieses Threads!

Die Klugheit hat mich verfolgt, aber ich war schneller!

• Gute und aktuelle Übersicht

EDIT by SG: Link entfernt.

[OT]
    Nokia mag echt gute Handys machen, aber Ihre Firmwareupdatepolitik ist echt zum Mäsuemelken. Diese ganze Geheimniskrämerei, welche Version aktuell ist (warum findet sich das nicht auf der Nokia HP) und was sich geändert hat (warum ist das confidential?), kann man als Normalmensch nicht verstehen. Und wenn man bei 5 Nokia Handys in der Familie immer wieder zum NSC laufen muss (anstatt wie bei Siemens das selbst machen zu können) ist das echt nervig und für Nokia zudem auch noch kostentreibend.
    [/OT]

• Zitat

Original geschrieben von NoKiA4LiFe
    Ein weiteres Dokument, was nicht für die Öffentlichkeit gedacht ist, da dort auch interne Softwarerevisionen aufgelistet sind.

Ich hab es soeben entfernt.

Zitat

Original geschrieben von NoKiA4LiFe

Und nun bitte endlich wieder BTT, bedeutet: Neue Software wird released, jemand postet dies. Nix anderes.

Dem kann ich nur beipflichten!

Hätte der Mensch nur halb so viel Vernunft wie Verstand, dann wäre alles viel einfacher in der Welt. Linus Pauling

• Warum? Das ist ein Link eines Nokia NSCs
    EDIT by SG: Link 2 entfernt.
    Also gibt es keinen Grund, meinen geposteten Link zu entfernen, oder?!

Jetzt mitmachen!

Sie haben noch kein Benutzerkonto auf unserer Seite? Registrieren Sie sich kostenlos und nehmen Sie an unserer Community teil!